Rengetegen késtek el a MÁV hirtelen bejelentett felújítása miatt

Ideges, feszült tömeg megfelelő tájékozatatás nélkül maradt a ma indult három hónapos vágányzár kezdődik a győri fővonalon. A vágányzár miatt sokan késtek el ma reggel az iskolából, vagy munkahelyükről a korai indulás ellenére is.
A frisshirek.hu, az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérünk, támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásCsupán csak a vágányzár előtt három nappal, vagyis pénteken jelentették be az utazóknak, hogy hétfőtől három hónapos vágányzár kezdődik a győri fővonalon, a MÁV-nak sem sikerült időben felkészülnie az ezzel járó átszervezésre.
A sietségre az adott okot, hogy Lázár János megüzente a vezetőségnek: ne okoskodjanak, találjanak pénzt a munkára a költségvetésükben. A szokatlanul durva üzengetés előtt, augusztus végén a pálya állapota miatt 100 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást vezettek be Biatorbágy és Szárliget között. Az építési és közlekedésügyi miniszter erre elrendelte a vonal azonnali felújítását, azt ígérve, hogy később majd az állam megtéríti ennek költségeit a MÁV-nak.
A sietségnek azonban ára van
A MÁV honlapján közzétett tájékoztatóban jelzik, hétfőtől jelentősen módosul a vonatok menetrendje, és már a felújítás első ütemében is hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk az utasoknak.
Az információk szerint a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon a tervek szerint szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.
A vonalon a felújítás előtt fél óránként közlekedtek a vonatok, amelyek kihasználtsága eddig is magas volt. Reggeli és a délutáni órákban a folyóson állva utaztak rengetegen, de az említett időszakokban mégsem kapcsoltak plusz szerelvényt.
Így hétfőn a már felkészült ingázók az óránként induló vonat, és pótlóbuszok helyett a buszos közlekedést, vagy az autót választották. A kényszerű megoldás keveseknek kedvezett. A szokásos hétfői dugó érezhető volt az m1-es autópályán, és az 1-es főuton is.
A rosszul szervezett pótlóbuszos átszállás miatt sokan lemaradtak a vonatokról, s aki mégis valamelyik buszra fel tudott jutni, annak a kényszerű zsúfolt préselődés maradt.
Az állomásokon, illetve a buszmegállokban segítséget nyújtó MÁV dolgozók pontos információkkal nem tudtak szolgálni, így többek között Bicskén már a 6.19-es, vagy 6.24-es buszra ssem nem fértek fel, de arról sem kaptak felvilágosítást, mikor érkezik a következő járat, amelyikkel tovább utazhatnának.
A kérdés adódik: miért az iskolakezdést követeően két héttel kellett a felújítást kezdeni? Vajon nem lett volna egyszerűbb, ha a nyári szünet idejére ütemezik a vágányzárat?
Fotó: mávcsoport.hu