Új vasúti aluljáró épült Tatabányán

Új vasúti aluljárót adtak át pénteken Tatabányán, a Budapest-Bécs vasútvonalon, a beruházás mintegy hétmilliárd forintból valósult meg. A Bánhida és Sárberek városrész közötti új közúti átvezetés a Tatabányát kettészelő Budapest-Bécs vasútvonal alatt biztosít átkelési lehetőséget, csaknem 1 kilométeres új útszakaszon. A Széchenyi 2020 program keretében megvalósult projekt felét európai uniós támogatásból, a másik felét pedig a Modern városok program forrásaiból biztosították.
A frisshirek.hu, az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérünk, támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásMegtörtént az ünnepélyes átadás, mától használatba vehetjük a Bánhida-Sárberek városrészek között összeköttetést biztosító Sárközy Géza utat
– jelentette be közösségi oldalán Szücsné Posztovics Ilona, Tatabánya polgármestere.
Kitért arra, hogy a Vértes és Gerecse hegységek lábánál több mint 15 kilométer hosszan alaposan megnehezíti a városban élők közlekedését, a településrészek közötti kapcsolatot a várost hosszanti irányba kettészelő 1. számú Budapest-Hegyeshalom vasútvonal.
Eddig mindössze öt külön szintű közúti átvezetés volt a vágányok alatt vagy felett, ezért esetenként több kilométeres kerülő útra kényszerültek mindazok, akik a vasút egyik oldaláról a másikra szerettek volna eljutni.
Bosszankodtunk eleget a feleslegesen megtett kilométerek, az elégetett üzemanyag és az elpazarolt idő miatt
– mutatott rá Szücsné Posztovics Ilona
Ezen a
bosszantó helyzeten változtat a településszerkezeti szempontból kiemelkedő helyen, a város közepén megépült Bánhida és Sárberek városrészek között létesült összekötő út és közúti aluljáró.
Hosszú út vezetett idáig…
Amint arról a tatabányai polgármester beszámolt, még a tanácsi időkben rögzítették a város szerkezeti tervében a két városrész összeköttetését biztosító külön szintű vasúti átjáró tervét, és szükségességét.
Az már akkor nyilvánvaló volt, hogy Tatabánya egy ilyen léptékű beruházást saját forrásból nem tud megvalósítani. Ám a város mindenkori vezetői kezdve az út névadójául szolgáló Sárközy Géza tanácselnökkel, folytatva a város polgármesteri tisztségét 20 évig viselő Bencsik János képviselő úrral, és az őt követő néhai Schmidt Csaba polgármester úrral mindig szem előtt tartották e beruházás szükségességét
– emelte ki Szücsné Posztovics Ilona.
Mint fogalmazott, az első reménysugár az elmúlt évtized első felében ragyogott fel, az 1. számú Budapest-Hegyeshalom vasútvonal Biatorbágy-Tata közötti szakasz tervezett felújításával.
Bár ez az átfogó vasútfelújítási projekt nem valósult meg, azonban ennek előkészítése során megtervezték a Bánhida-Sárberek városrészek közötti összeköttetést biztosító vasúti aluljárót.
Végül Schmidt Csaba akkori polgármester úrnak és Bencsik János képviselő úrnak sikerült elérni, hogy a Bánhida-Sárberek összekötő út felkerüljön a Modern Városok Program keretén belül megvalósítandó projektek listájára. Ezt követően megkezdődhetett a projekt előkészítése, majd kivitelezése. Nekem e tekintetben az a megtisztelő feladat jutott, hogy folytassam a hivatalbeli elődeim által megkezdett munkát, melynek örömmel tettem eleget
– tette hozzá a városvezető.
Együttműködésben valósult meg a beruházás
Maga a beruházás a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zártkörűen Működő Részvénytársasággal (NIF Zrt.) illetve ez év január elsejétől annak jogutódjával, az Építési és Közlekedési Minisztériummal együttműködve, konzorciumi formában valósult meg az A-Híd Zrt. kivitelezésében.
A beruházás során
- 824 méteren kétszer 1 sávos út épült,
- 220 méteres közúti aluljáróval.
- Készült továbbá egy új szerkezetű, 2 vágány átvezetését biztosító vasúti híd.
- Az összekötő út 6,5 méter széles, járdával és kerékpárúttal, valamint 2 buszöböl is megépítésre került.
- Az érintett szakaszon engergiatakarékos, ledes világítás került telepítésre, valamint 57 fát és 2108 cserjét ültettek el.
A bruttó 6,875 milliárd forintos költségvetésű beruházás 3,624 milliárd forint TOP-forrásból és 3,250 milliárd forint Modern Városok Program keretében biztosított forrásból valósult meg.
Közvetlen összeköttetés nyílt
A tatabányai polgármester kiemelte, hogy az út megépítésével a két városrész között közvetlen összeköttetés nyílik, a Bánhidán élők számára könnyen megközelíthetővé válik a szintén közelmúltban megújult Millennium park, a Csónakázó tó és annak szabadidős szolgáltatásai, míg a sárberki településrész lakói rövidebb úton juthatnak el a bánhidai városrész szolgáltatóihoz, közösségi tereibe.
Könnyebben megközelíthetővé válik az ipari park, az új összekötő út a Sárközy Géza út gyorsabb és biztonságosabb közlekedést biztosít a kereskedelmi létesítmények és a közigazgatási intézmények felé, a Turul utcán keresztül pedig Dózsakert, a Szent Borbála Kórház is közvetlenül elérhetővé vált.
A mai napon használatba vehetjük a Sárközy Géza utat, amivel a tatabányaiak régi álmát sikerült megvalósítanunk képviselőtársaimmal, Bencsik János országgyűlési képviselő úrral, a NIF Zrt. és a kivitelezést végző A-HÍD Zrt. munkatársaival közösen, egy célért dolgozva. Azt hiszem, hogy köszönet jár mindannyiuknak ezért a példás összefogásért, és ez az út, ez a beruházás szolgáljon emlékeztetőül számunkra, hogy eredményt csak összefogással érhetünk el, csak így, a vitákat szükség esetén félretéve szolgálhatjuk szeretett városunk, Tatabánya fejlődését!
– zárta szavait Szücsné Posztovics Ilona.
Fotó: Facebook/Szücsné Posztovics Ilona oldala