Dömötör Csaba: az élesedő gazdasági verseny miatt támadják az akkugyárat

– A debreceni akkumulátorgyár körüli vita ugyan környezetvédelmi kérdésnek tűnik, de igazából az élesedő gazdasági verseny miatt támadják a beruházást – jelentette ki a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára vasárnap videóbejegyzésben a Facebookon. A politikus arra emlékeztetett, hogy az Európai Bizottság javaslata szerint 2035-től már csak nulla kibocsátású járműveket lehetne forgalomba hozni az uniós piacon. Ezért óriási verseny indult a gyártókapacitásokért, és ezekben az években dől el, hol lesznek a meghatározó elektromosautó-gyárak. Az autókhoz pedig akkumulátor kell, vagyis a mostaninál sokkal több akkumulátorgyár, mégpedig az autógyárak közelében.
A frisshirek.hu portál pont az a média hiány, ami egy működő demokráciában természetes kellene legyen, éspedig elfogulatlan, naprakész hírek közvetítője közéletről, politikáról, kultúráról, sportról egyaránt. Nálunk nincs és nem is lesz részrehajlás! Hogy ez így is maradjon, kérlek támogasd munkánkat adományoddal, hívd meg ismerőseid, hogy olvassanak bennünket és kerünk, kövess és lájkolj minket a közösségi médiában is.
TámogatásAmint arról lapunk, a frisshirek.hu tegnap már beszámolt, szombaton ezres nagyságrendű tüntetést tartottak az akkumulátorgyár ellen Debrecen főterén. Ellenzéki pártok pedig korábban jelezték, hogy népszavazást indítanak az ügyben.
Az MTI beszámolója szerint Dömötör Csaba a Facebookon közzétett vasárnapi videóbejegyzésében azt mondta:
„kilóg a lóláb”, ugyanis „nem az a bajuk”, hogy akkumulátorgyár épül, hanem az, hogy Magyarországon, a hazai baloldal pedig csatlakozik ehhez a kampányhoz.
Ennél már tényleg csak az lenne a durvább, ha ezért pénzt kapnának külföldön, mondjuk dollárban
– tette hozzá.
A politikus emlékeztetett arra, hogy az új uniós szabályozás az elektromos autók felé tereli az autógyártást. Ez azt jelenti, hogy az Európai Bizottság javaslata szerint 2035-től már csak nulla kibocsátású járműveket lehetne forgalomba hozni az uniós piacon. Ezért
óriási verseny indult a gyártókapacitásokért, és ezekben az években dől el, hol lesznek a meghatározó elektromosautó-gyárak.
Az autókhoz pedig akkumulátor kell, vagyis a mostaninál sokkal több akkumulátorgyár, mégpedig az autógyárak közelében.
Az iparág felfutását jelzi – folytatta –, hogy az Egyesült Államokban két év alatt 15 akkumulátorgyár építését jelentették be, és a legnagyobb európai országokban már most is sok ilyen működik, Franciaországban, Olaszországban vagy Spanyolországban.
Közlése szerint a régióban is beindult a verseny. Románia és Csehország is fel akarja futtatni a gyártást, és a legnagyobb ilyen gyár Lengyelországban működik Európában.
Ebbe a versenybe Magyarország is benevezett, és ha a beruházások megvalósulnak, tízmilliós országként is képes lesz arra, hogy 2030-ra a harmadik helyen legyen akkumulátorgyártásban.
Ez sok ezer munkahelyet jelent és fontos hídfőállásokat a jövő iparágában. A debreceni CATL-beruházás ennek a tervnek a része – mondta Dömötör Csaba.
Az államtitkár hangsúlyozta, hogy ez az új gyár a hazai autógyáraknak is készítene akkumulátorokat, így a Debrecenben beruházó BMW-nek is.
Kilencezer új munkahely jönne létre és óriási adóbevételt jelentene ez a városnak évtizedekre
– jelezte.
Emlékeztetett: ugyanez a vállalat ugyanilyen gyárat épített a németországi Türingiában, azon a helyen, ahol szocialisták és zöldek kormányoznak, akik „keblükre ölelték” az egészet.
A politikus arra is kitért, az ottani környezetvédelmi miniszter úgy érvelt a beruházás támogatása mellett, hogy
fontos szerepet játszottak a tiszta energiában rejlő lehetőségek. A megújuló energia jelenti az alapját a vonzó üzleti helyszíneknek, a jövőbiztos munkahelyeknek és a nagyobb fokú klímavédelemnek. Jó úton járunk itt Türingiában.
Ezzel kapcsolatban Dömötör Csaba végül feltette a kérdést: ami tiszta energiát, jövőt és munkahelyeket jelent Németországban, arra miért mondják azt Debrecenben, hogy környezetpusztító?
Amint arról lapunk, a frisshirek.hu korábban már beszámolt, vasárnap reggel hasonló érvek mentén Lánczi Tamás politológus arról beszélt, a nemzetgazdasági érdekkel mennek szembe azok, akik nem akarnak akkumulátorgyárat.
Fotó: Facebook/Dömötör Csaba oldala